Film tips

Skrivet den 2010-02-21 @ 19:33:28

Ja då var helgen slut, den har vart ganska så rolig kan man säga.. 
Igår och idag har jag spenderat mitt dyrbara liv framför min käre vän Datorn och kollat massa filmer :D

Jag började med att kolla på "Dance Flick" Den var ganska bra, den är från två av regissörerna till scary movie.. Lite knepig humor i vissa stunder men jag fick mig ett gott skratt iaf. Filmen får 5/10..
Den andra filmen som jag kollade på var "Boy A" Den var riktigt bra och gripande.. ett drama om en kille som hamnar i fängelse för mord när han är runt 10år gammal.. Han kommer ut i världen eller ja England och försöker leva ett normalt liv och dölja sin sanna identitet.. Den får 9/10.
Nästa film var "Road Trip Beer Pong" Den var riktigt roligt, nästan lite American Pie stuk i den, fast ändå inte. Jag tyckte den var rolig som fan. Några killar har ett ölpingis lag på college och ska tävla för världsmästartiteln i Atlanta tror jag de va. Ena killen har en flickvän som han älskar och hon flyttar till hans college och är med honom.   Allting spårar väl ur, killen träffar sin ungomskärlek som några år senare i nutid är en modell osv. den får 6/10
Sen kollade jag på "Ninja Assassin" den var väldigt bra. En kille som var föräldralös, blir hämtat av en klan som tränar ninja krigare och lönnmördare. Alla hans förmågar sätts på prov och han blir en av de bästa lönnmördarna som någonsin funnits. En kriminaltekniker får upp ett spår av denna så hemliga klan av lönnmördare och därför blir hon nästa offer. Den lille killen är då vuxen och stoppar de andra mördarna och vill utkräva hämnd på klanledaren för han dödade killens typ flickvän när han såg på. En film med grymma special effekter och riktigt grym fighting känsla! och handlingen/storyn var faktiskt väldigt bra med tanke på att det är en action rulle.. Den får 8/10
Sist men inte minst så kollade jag på "Avatar" Den filmen var riktigt grymt gjord, specialeffekterna är det som främst gör att man fortsätter kolla trots det extremt fula "språket" som de blåa varelserna har, och alla personer i filmen blir man nästan förbannad på.. Lite knepig till och från. Men den var även dramatisk och välgjord på det sättet. Själva handlingen/storyn är väl genomtänkt, om man hopppar i filmen elelr inte hänger med så kommer man inte fatta så mycket på slutet. Enda dåliga var väl att alla blåa saker var halvnakna men man fick inte se nåt ändå. den får 9/10


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback